Hoe zorg je dat jouw ontwerp gezien wordt?
Restruimte in een ontwerp is kortgezegd de ruimte die niet is opgevuld. Alle “lege” ruimte rondom tekst, afbeelding of illustratie. Onder vormgevers beter bekend als witruimte (al is de restruimte niet altijd wit) of negative space.
Een doorn in het oog van de vormgever zijn opdrachtgevers die hun logo zo groot mogelijk willen laten zien want ‘dan is het zo goed zichtbaar’. Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Wie alles wil vertellen vertelt vaak niets.
Laat witruimte voor je werken
Witruimte is een rustpunt voor het oog. Wanneer je witruimte goed gebruikt, leidt het je oog als vanzelf naar dat punt wat het meeste aandacht verdient. Het laat duidelijk je boodschap uitkomen en zodat in één oogopslag de kern van je verhaal goed naar voren komt. Zie hieronder 10 prachtige voorbeelden.
Project door World food programme
Wij zijn benieuwd naar jouw tips. Hoe versterkt restvorm jouw boodschap?
Geschreven door: Roxanna Benink
Van communicatieadvies tot -uitvoering: Point Made, een communicatiebureau in Den Haag, neemt werk uit handen bij kleine en grote communicatievragen. Onze focus ligt op sociaal-maatschappelijke opdrachtgevers, het onderwijs, start-ups en het MKB.
Actually when someone doesn’t be aware of then its up
to other viewers that they will help, so here it occurs.