Communicatie: een beeld zegt meer dan duizend woorden
We worden massaal om de oren geslagen met beeldmateriaal; foto’s, video’s, podcasts, vlogs, infographics. Dat is niet zo vreemd, omdat het in de wereld van nu veel gemakkelijker is om beeld te maken. En zeg zou zelf: alleen maar tekst lezen is toch wel heel erg saai. Wij willen plaatjes! En dat wil ik ook voor Point Made. Vandaar de infographic, waar je al eerder over hebt kunnen lezen en waar je in een oogopslag kan zien wat Point Made doet. En zo hebben we ook gewerkt aan een filmpje, waarin de dames van Point Made zich voorstellen.
Dat filmpje zegt veel over ons:
- Point Made is gegroeid,
- de huisstijl is veranderd,
- we zijn flexibel,
- hebben een collega in Oeganda (Afrika),
- en hebben plezier met elkaar.
Inmiddels heeft de actualiteit het filmpje al ingehaald. Natalie onze gewaardeerde collega in Oeganda, is nu in Nederland op zoek naar de volgende uitdaging. Vandaar dat je het filmpje niet overal zal tegenkomen. Maar het geeft ons wel een kans om een tweede filmpje op te nemen en deze nog beter te maken. Want volgens mij is er nog genoeg ruimte voor verbetering. Nieuwsgierig naar die verbeterpunten? Kijk het filmpje dan op Facebook. Een volgende keer bespreek ik graag het waarom en meer van een promotie- of corporate video. Waarom maak je een video, hoe pak je dat aan en wat zijn de verschillen tussen de diverse mogelijkheden, bijvoorbeeld een vlog en een podcast? En misschien nog belangrijker, wanneer zet je die in? Wil je niet wachten op de volgende blog, voel je vrij me dan te mailen, of beter nog Skypen of facetimen en dan natuurlijk met beeld! En die verbeterpunten? Kom maar op!
Geschreven door: Susy van der Zwan
Van communicatieadvies tot -uitvoering: Point Made, een communicatiebureau in Den Haag, neemt werk uit handen bij kleine en grote communicatievragen. Onze focus ligt op sociaal-maatschappelijke opdrachtgevers, het onderwijs, start-ups en het MKB.
Geef een reactie