Mijn neiging is om deze vraag meteen met een volmondig ‘ja’ te beantwoorden. Maar dat is onzin. Natuurlijk heb je niet altijd een veranderverhaal nodig. Het wel of niet…
Thuiswerken kan leuk zijn!
Thuiswerken: Voor veel werkenden is het de normaalste zaak van de wereld. Maar als dat niet zo is en je moet noodgedwongen thuiswerken kan dat best lastig zijn.…
Communicatieadvies, kan een ondernemer zonder?
Het antwoord ligt voor mij voor de hand en is een volmondig ‘Nee’. Maar voor de meeste mensen, is niet duidelijk waarom communicatieadvies nodig is. Aan mij, als…
Een sterk verhaal met storytelling
Van nature communiceren mensen door verhalen te vertellen. Lang geleden deden we dat al rondom een kampvuur en het digitale tijdperk waarin we nu leven heeft daar niks…
Hoe zorg je dat jouw ontwerp gezien wordt?
Restruimte in een ontwerp is kortgezegd de ruimte die niet is opgevuld. Alle “lege” ruimte rondom tekst, afbeelding of illustratie. Onder vormgevers beter bekend als witruimte (al is…
How to: Bereik en sympathie voor je merk met sterke inhakers
Sommige merken zijn er ijzersterk in: op een grappige, scherpe manier inhaken op actualiteiten als de Olympische Spelen, een hittegolf, de hoop op een Elfstedentocht of trends als…
Hoe ga je om met een creativiteits block?
Soms heb ik ook weleens geen inspiratie. Wat doe ik dan? Om inspiratie op te doen ‘op onderwerp’ is bijvoorbeeld Pinterest een mooi medium. Voor degene die niet…
12 gouden tips voor een aansprekend en goed vindbaar blog
In mijn vorige blog vertelde ik wat bloggen zo’n goed marketingcommunicatie instrument maakt. Het stelt je bijvoorbeeld in staat je expertise te profileren. In dit blog deel ik…
Waar haal je als vormgever inspiratie vandaan? (deel II)
Soms heb je beeldmateriaal nodig maar geen inspiratie of niet genoeg tijd om foto’s te schieten. Waar moet je dan zoeken? Mijn top 5 van favoriete free stock…
Wanneer kies je voor podcasten of vloggen?
Wat zijn de mogelijkheden en wanneer zet je een podcast of vlog in? Het heeft allemaal te maken met wat je met jouw content wil bereiken. De verschillen…