Vormgeving: Hoe maak je een Infographic? (deel II)

Het is goed om voordat je begint met ontwerpen, stil te staan bij wat je wilt overbrengen met de infographic. Wat is jouw boodschap? Dat kan van alles zijn. Bijvoorbeeld laten zien wat je doet, waar je focus ligt, hoe je bedrijf is gegroeid (met behulp van taartcirkels of tabellen) of simpelweg om jezelf voor te stellen.

Overzichtelijk

Met onze infographic willen we een simpel en helder overzicht geven van wat Point Made haar opdrachtgevers te bieden heeft. Dit moet compact en in één oogopslag duidelijk zijn. De infographic versterkt deze boodschap met beeld. Wij hebben ervoor gekozen om te werken met tekeningen van ons als Point Made medewerkers. Zo zie je in een keer wie wat doet. Zo verzorgen Jojanneke en Susy onder andere Strategische Communicatie, Natalie Social Media en ik de Grafische Vormgeving. De basis was klaar met de tekeningen van alle Point Made dames.

team Point Made
De infographic krijgt verder vorm door tekst en huisstijlkleuren toe te voegen. Ook mag een logo eventueel aangevuld met andere bedrijfsgegevens niet ontbreken.

Benieuwd naar het eindresultaat? Hou de website van Point Made in de gaten. Mocht je hulp willen bij het maken van een infographic of bij het meedenken over een ontwerp, bel ons dan!

Misschien vraag je je af: ‘Waarom zou ik een infographic gebruiken?’ Bekijk dan deze infographic!

Geschreven door: Roxanna Benink

Van communicatieadvies tot -uitvoering: Point Made, een communicatiebureau in Den Haag, neemt werk uit handen bij kleine en grote communicatievragen. Onze focus ligt op sociaal-maatschappelijke opdrachtgevers, het onderwijs, start-ups en het MKB.

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *