Vormgeving: Hoe maak je een Infographic? (deel I)
Allereerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben Roxanna en doe de vormgeving voor Point Made en haar opdrachtgevers. Ik ben twee jaar geleden begonnen bij Susy met het opzetten van een nieuwe huisstijl. Inmiddels heeft die opzet geleid tot een vernieuwde website en een sterker imago.
Momenteel werk ik aan een Infographic die laat zien wat Point Made doet en wat we voor jou kunnen betekenen. Een infographic is een communicatie-uiting die helemaal hip en upcoming is. In een oogopslag zie je alles wat je wil weten over een bepaald onderwerp. Of tenminste, daar wordt meestal een infographic voor gebruikt. Een Infographic, zoals elke grafische uiting, begint met een brainstormproces die bestaat uit inspiratiebronnen, gedachtenspinsels en schetsen. Als alles op papier staat begint de uitwerking op de computer. Het origineel pakt meestal anders uit dan de schets door daadwerkelijke verhoudingen, kleur en/of uitstraling. Omdat ik sterker ben met beeld dan met woorden hieronder een beeldverslag.
Een basisschets van de Infographic. Het doel? Laten zien wat Point Made te bieden heeft. De werkzaamheden van Point Made worden op grote lijnen door een iemand gedaan. Door een illustratie te maken van elk personeelslid is in één oogopslag te zien wie wat doet.
De illustraties zijn gemaakt op basis van uiterlijke kenmerken, karaktereigenschappen en inspiratiebronnen. Voor de jurk van Natalie bijvoorbeeld, heb ik Afrikaanse invloeden gebruikt. Na het maken van de illustraties moet er nog een hoop gebeuren.
Benieuwd naar de volgende stappen? Hou de blog van Point Made dan in de gaten. Mocht je hulp willen bij een infographic, of het nou meedenken of echt maken is, bel ons dan!
To be continued …
Geschreven door: Roxanna Benink
Van communicatieadvies tot -uitvoering: Point Made, een communicatiebureau in Den Haag, neemt werk uit handen bij kleine en grote communicatievragen. Onze focus ligt op sociaal-maatschappelijke opdrachtgevers, het onderwijs, start-ups en het MKB.
Geef een reactie