5 redenen waarom bloggen goed is voor je marketingcommunicatie

5 redenen waarom bloggen goed is voor je marketingcommunicatieTwijfel je of bloggen iets is voor jou en of het iets toevoegt aan jouw marketingcommunicatie? In dit artikel leg ik uit waarom bloggen een goed idee is en waarom jouw blog van waarde kan zijn; zelfs al zijn er al heel veel bloggers.

1. Ook voor jouw blog is er een doelgroep

De hele wereld lijkt wel te bloggen en dat kan afschrikken. Wat heb jij nog toe te voegen? De realiteit is dat elke blogger een doelgroep aantrekt, net zoals niet iedereen voor dezelfde kapper of makelaar kiest. Zo zijn er ontzettend veel beauty en food blogs, maar doordat elke blogger een eigen persoonlijkheid, stijl, toon en focus heeft hoeft het elkaar niet te bijten.

 

2. Je laat je zien als een geloofwaardige en betrouwbare expert

Een blog biedt je een podium om jouw ideeën, visie en/of expertise te delen. Het geeft je de kans niet alleen maar te vertellen dat je een expert binnen jouw vakgebied maar het ook daadwerkelijk aan te tonen. Een blog kan je dus zien als een hulpmiddel om jouw claim (“ik heb hier verstand van”) geloofwaardig te maken. Die geloofwaardigheid zorgt ervoor dat jij en je bedrijf eerder als betrouwbaar worden gezien.

3. Kennis is er om te delen

Misschien vraag je je af waarom je zomaar kennis zou delen. Simpel: omdat we in een tijd leven waarin ‘kennis = macht’ niet meer aan de orde is. Kennis heeft tegenwoordig een houdbaarheidsdatum die snel vervliegt en dat maakt het minder waardevol dan vroeger. Jouw passie, drijfveren, kernwaarden en kwaliteiten bepalen jouw echte waarde. Door te bloggen en informatie te delen laat je mensen kennis maken met jouw waarde en maak je het hen makkelijker om voor jou te kiezen.

4. Je bent beter vindbaar

Bloggen helpt je in je zoekmachineoptimalisatie (SEO), onder andere omdat zoekmachines als Google het positief beoordelen als je regelmatig nieuwe content plaatst. De kans is dus groot dat je hoger scoort in zoekmachines door te bloggen en beter vindbaar bent voor jouw potentiële klanten.

5. Het levert je fans op

Een blog kan je fans opleveren; mensen die het de moeite waard vinden je te volgen en je blogs te liken en delen. Deze fans zijn goud waard! Zij zijn degenen die je onthouden, je iets gunnen en je wellicht aanraden. Bovendien zorgt het liken en delen weer voor een hogere beoordeling en dus betere vindbaarheid in zoekmachines.

Wil je sparren over het beginnen van een blog? Neem dan contact met ons op. In mijn volgende blog deel ik gouden blogtips met je. Op de hoogte blijven? Je kan ons volgen op Facebook en Twitter.

Geschreven door: Jojanneke Koedam

Van communicatieadvies tot -uitvoering: Point Made, een communicatiebureau in Den Haag, neemt werk uit handen bij kleine en grote communicatievragen. Onze focus ligt op sociaal-maatschappelijke opdrachtgevers, het onderwijs, start-ups en het MKB.

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *